Denna blogg ska handla om min trädgård.
Min lustgård. Mitt eden. Mitt paradis. Mitt vattenhål. Min oas.
Min arbetsplats.
Min ögonsten.
Och om de tankar och funderingar jag har och haft kring den.
Om de tankar och funderingar jag har i den.

Om färg och form och mening.
Om arbete och material.


Om lust och fägring. Om trädgården som hägring.
Om lycka och olycka.
Om blommor och blad.
Om djur och natur.
Om fotografering.


Den är ett komplement till min hemsida.
Välkommen att titta in där också!







KLICKA GÄRNA PÅ BILDERNA FÖR ATT SE DEM I STÖRRE FORMAT.

DE FLESTA TÅL DET OCH NÅGRA KRÄVER DET.



söndag 4 juli 2010

Försmak






Jag är ledsen mina vänner men tiden räcker inte riktigt till just nu för att göra de inlägg jag skulle vilja.
Typiskt nu när det finns massor att skriva om och att fotografera.
Men jag har tagit en hel del foton och så fort jag bara hinner ska ni få se mer bl.a. av det rum man kommer in i om man lyckas forcera kirskålen och daggkåpan från förra inlägget.
Det är trädgårdens minsta rum men ett rum med mycket känsla och själv har jag suttit där i skuggan på en liten stenbänk och njutit mellan arbetspassen denna varma dag...

6 kommentarer:

  1. Typiskt.... jag som sett fram mot mer redan idag...:-) Men, men.... den som väntar på något gott..

    Ha det fint i värmen, H.

    SvaraRadera
  2. Hillevissan:
    Det kommer. Jag har plockat ut ett antal bilder men måste sortera lite i huvudet också. Det finns mycket att skriva om detta lilla rum....
    Ha det gott!
    Eva

    SvaraRadera
  3. Jag står tålmodigt och väntar, låt det ta den tid det tar.

    SvaraRadera
  4. Jag håller på att förgås i värmen och förstår inte att du orkar. Jag band upp några pioner och sedan snurrade världen - klockan 10 på förmiddagen! Hoppas att det tar en stund innan värmen når ner under dina höga träd. Det bästa man (du) kan göra är säkert att sitta alldeles stilla i dammrummet och njuta. Men du flänger förstås omkring...
    Många kramar från åsen och
    Eva

    SvaraRadera
  5. Carolina:
    Men där kan du ju inte stå i den här värmen!
    Kom in i skuggan vet jag....

    Skogseva:
    Flänger och flänger men nog jobbas det alltid. Men de där små pauserna är ovärderliga.
    Kramar

    AnnCharlotte:
    Får se om du gillar upplösningen.

    eva

    SvaraRadera