Denna blogg ska handla om min trädgård.
Min lustgård. Mitt eden. Mitt paradis. Mitt vattenhål. Min oas.
Min arbetsplats.
Min ögonsten.
Och om de tankar och funderingar jag har och haft kring den.
Om de tankar och funderingar jag har i den.

Om färg och form och mening.
Om arbete och material.


Om lust och fägring. Om trädgården som hägring.
Om lycka och olycka.
Om blommor och blad.
Om djur och natur.
Om fotografering.


Den är ett komplement till min hemsida.
Välkommen att titta in där också!







KLICKA GÄRNA PÅ BILDERNA FÖR ATT SE DEM I STÖRRE FORMAT.

DE FLESTA TÅL DET OCH NÅGRA KRÄVER DET.



söndag 1 maj 2011

Sköna Maj välkommen...



Ja, för vår del kunde definitivt den underbaraste av månader ha börjat bättre.

Husets värmeanlägggning har redan konstrat drygt en vecka, vilket inneburit total avsaknad på varmvatten.
Med värmeböljan har jag dock inte behövt frysa inomhus.
Nu är äntligen felet lokaliserat.
Återstår att åtgärda.
Dyrt och besvärligt enligt sevicekillen, som tycker synd om oss.....
Men provisoriskt har vi i alla fall fått varmvatten.

Idag tjöt larmet från avloppsanlägggningen.
För hög nivå i första avloppsbrunnen.
Käre maken kunde konstatera, att pumpen lagt av.
Alltså inget avlopp. Heller.

Eftersom det mesta i vanlig ordning ska lösas av oss själva (läs Käre Maken), betyder det förstås, att alla de planerade trädgårdsprojekten skjutes framåt.

Men värst av allt:

Idag dog dessutom min dator.

Något jag befarat sedan en tid.
Den har varit så seg, att alla manövrar varit på gränsen till vad jag klarat.
Den har med nöd och näppe orkat öppna program eller visa mig de foton jag tagit.
Att göra något med fotona eller uppdatera bloggen har varit en tålamodsprövande pärs.
Och att öppna andras sidor - praktiskt taget en omöjlighet.
(Eller i alla fall ett evighetsprojekt.)
Så jag ber om ursäkt för min försumlighet och nu vet ni varför.

Så nu är jag avstängd från yttervärlden.
Och med de med de andra haverierna förstår ni kanske, att en ny dator inte tillhör det mest prioriterade.


Jag hoppas förstås att vara tillbaka så fort som möjligt och hoppas,
 att alla ni andra får en underbar vårmånad.



5 kommentarer:

  1. Men vilket elände! kram och hoppas att du snart får en dator trots att det inte är lika viktigt som varmvatten och avlopp../Sophia

    SvaraRadera
  2. Sådana "trista" saker som avlopp och dylikt ska bara fungera och helst ska man slippa lägga pengar på dem - fast det är ju önsketänkande!

    Hälsn. Åsa

    SvaraRadera
  3. Jag förstår inte varför allt elände alltid ska hända samtidigt! Här har det varit en följetong av tråkigheter med saker som havererat efter varann... igårkväll stannade pannan och maken fick ett panikartat ansiktsuttryck - det finns gränser för hur mycket man tål. Men som tur var behövde han bara rensa ett filter så gick den igång igen.

    Själv bloggar jag från butiken och har gjort det en längre tid sedan min dator havererade, nu är den lagad (nytt moderkort) och alla bilder sparade på separat hårddisk, jag ska bara få tid att få igång den med virusskydd mm. sen är jag "åter på banan" Finns det kanske hopp om att laga din dator?

    SvaraRadera
  4. Men vilka besvärligheter ni drabbas av hela tiden! Hoppas verkligen att det lugnar ner sig lite snart så ni får en chans att njuta och göra vad ni vill, utan att behöva kämpa med trädfall och haverier som tar så mycket tid och energi i anspråk.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Som synes är jag tillbaka och hoppas, att det ska var nog med missöden ett tag framåt. När det gäller datorn är det bara att hålla tummarna att den vill hänga med ett tag till,,,,
    Kramar till er alla
    Eva

    SvaraRadera